שיתופי ציבור
סיכום מפגש שיתוף ציבור שדרוג אוסישקין
ביום שני ה8.3.21 התקיים מפגש שיתוף ציבור בנוגע לשדרוג רחוב אוסישקין.
מטרת הפגישה הצגת תכנון שדרוג אוסישקין, במטרה לאסוף בקשות, תובנות מתושבים ולהטמיע אותן בתכנית השדרוג.
מצב קיים:
רחוב אוסישקין – רחוב משמעותי, ציר מחבר בין רח' בצלאל ואזור רחביה. רחוב ותיק בירושלים הדורש חידוש וטיפול במפגעים.
שדרוג רחוב אוסישקין יכלול טיפול במספר אלמנטים במרחב: טיפול נופי הכולל – נטיעת עצים, ריהוט רחוב (ספסלים, אשפתונים, מתקני לאופניים וכד') ותאורה. בנוסף התכנית מטפלת בנושא התנועתי טיפול בנושאי בטיחות והליכתיות עבור הולכי הרגל.
משתתפים: נציגי עירייה – יובל יעקב ותמיר מנצור כרמל, מינהל לב העיר - ד"ר אופיר לנג, תמר ברגר, שי הופמן, הילה סרור, מינהל גינות העיר - הדס עפרת, אליאס מסינס, מתן מנהל הפרויקט ועוד כ-30 תושבים משכונות לב העיר וגינות העיר.
על בסיס הנושאים שעלו בדיון, להלן המלצות מינהל קהילתי לב העיר בנוגע למקטע אוסישקין בין בצלאל לקק"ל:
1. הסדרת הכניסה + אזור להורדה והעלאת תלמידים ליד ביה"ס אוולינה דה רוטשילד. יש למצוא פתרון לבעיית ביה"ס מכיוון שהוא משפיע באופן יומיומי על התנועה ברחוב. מבוקש לבדוק אפשרות למפרץ הורדה והעלאה של תלמידות.
2. בקשה למקום מסודר לאורך הרחוב (עדיף כמה שיותר קרוב לבצלאל) לטובת מבצעי הפרסה ברחוב. בעקבות ביטול הפניה שמאלה מאבן ספיר לבצלאל, נהגים רבים מבצעים פרסה ברחוב אוסישקין. יש למצוא לכך פתרון בטיחותי.
3. יש לשמור על החניות לאורך המקטע בין מנורה ורפאלי.
4. במסגרת העבודות בצמתים של אוסישקין/נרקיס ואוסישקין/קק"ל לדאוג להכנות לרמזורים עתידיים.
5. הקפדה ושמירה על הליכתיות בזמן עבודות השדרוג.
6. שילוט מסודר עם טלפונים של כל אנשי הפרויקט הרלוונטיים.
7. בקשה לאיתור מקום לחניית אופנועים ברחוב (לא על חשבון חניות קיימות).
8. בדיקה – האם ניתן להציב מעגל תנועה קטן בצומת אוסישקין-קק"ל.
9. ציר אוסישקין, ציר משמעותי לרוכבי אופניים בעיר. מכיוון שאין מקום לשביל אופניים, מבקשים לייצר מיתון תנועה ברחוב. ניתן לעשות זאת ע"י סימון הכביש כשביל משותף לרכבים ואופניים. בנוסף מבקשים להגביה את מעברי חציה לאורך הרחוב.
10. הוספת פיתוח נופי לצומת אוסישקין/קק"ל. הזדמנות לשדרג ולעבות את המרחב הציבורי בצורה משמעותית.
11. לבחון האם / ומה המשמעות של הוספת מעבר חציה בין הצומת של בצלאל ונרקיס – מקטע ארוך של כ-200 מ' ללא מעבר חציה.
12. בחזית אוסישקין 41 קיים קיוסק, התושבים מבקשים למצוא פתרון לבעיית הרכבים החונים על המדרכה ב"קפיצה" למכולת, וגם למעון הקיים בבנין.
13. פניה מרחוב אוסישקין לרח' צפת – משאיות מתקשות לבצע את הפניה ימינה בגלל חניה. מבקשים לבטל את מקום החניה, לאפשר כניסה קלה יותר לרכבים כבדים.
14. בקשה לבחון את האפשרות להעתקת ברז ראשי שנמצא בפינת הרחובות מנורה ואוסישקין, לפינת הרחובות נרקיס ואוסישקין.
בברכה,
ד"ר אופיר לנג גב' תמר ברגר
יו"ר מינהל קהילתי לב העיר מתכננת אורבנית-קהילתית לב העיר